Wednesday, December 15, 2010

sisa

 dengan nama Allah aku mulai :)

by Shinichi on Deviantart

"....hahaha qua semangat neh! i'll defeat u!hoho"

"wowoo! we'll see sape lg hebat :P"
ni part sms aku dgn si dia. dengan saki-baki sisa semangat yang ada, aku cuba bangun lagi, tapi tidak segagah dulu. ye la, nk gagah mcmne lagi kan? asyik down jea. HAHAHA

mase texting tu, aku duk kat restoran, lunch dengan housemates & 'geng' kuliah aku. dah lama x makan same2. yela, aku nk save budget, duit blanja aku bulanan aku cukup2 untuk sewa rumah, untuk buku-buku kuliah lagi, tmbang bas pergi balik, kalo masukkan daily meal, mmg xcukup. so kena pndai2 jimat lah. berdikari. sambil menyuapkan nasi putih berlaukkan ayam goreng ke mulut, fikiran aku melayang-layang...

terbang tinggi...

dah nak sampai kat bulan dah....

sikit lagiiiiii...
dah akhirnya..

"ni air batu kosong sape ni?" tanye waiter kt restoran tu.

"nii, air batu kosong dia nii!" balas aku smbil menghalakan jari telunjukku ke arah member kat depan aku sambil ketawa.

"aish, asal aku plak yg kena??! xnak ngaku plakk dia!"herdik hudzaifah sambil tersengih.

"hahahahaha.."

adeh! spoil betol abg waiter tu, xsempat sampai kat bulan lagi aku berangan-angan. sikit jea lagi nk smpai! eii! HAHAHA. actually aku tgh kumpul semangat nk study, nk survive. nak cari balik kat mane letaknye kekuatan aku tuu. takkan la nk biar semangat slalu jea takde, nanti diri jugak merana. aih, problem2....

even mase aku tgh taip2 entry ni pun, semangat aku masih lagi...
terumbang-ambing

fikiran aku...
kacau-bilau

perasaan aku...
bercampur-baur

tp sampai bila kan? be positive?
ye, aku still dalam proses tuu.

by Scarlette death on Deviantart

"semangat la sket, kalu down sokmo gini. bazir mase je qua nak study. semangat sket, oke?"ayat ni selalu je keluar dari mulut dia.

"fake it till you make it" Supernatural Season 6. kebetulan plak aku layan cite ni ptg kelmarin. :)
"i know u can. fake it till u make it" ayat yg dia selalu sebut ni ade lam cite Supernatural Season 6 la plak! aik, TV Series mat salleh ciplak u punye trademark ke?HAHAHAHA :)

anyway, zue, thanks lots for injecting me with those spiritual strength!

malam yang dingin, sunyi,
tanpa suara, semuanya sepi,
tikar sejadah menjadi saksi,
air mata bertaburan penuh erti,
duhai 'manusia' jangan kau dengki,
urusan kami jangan kau campuri,
minda kami kamu tidak dapat telusi,
nafsu duniawi bukanlh yg dihajati,
tolong jangan kusutkan lagi,
merana hati, merana diri,
pergi kamu!
jauh pergi, jauh menghilangkan diri.
tinggalkan aku bersama seni,

No comments:

Post a Comment

i love hits!^^V

blogger analytics