Saturday, November 6, 2010

iman dan hati.

dengan nama Allah aku mulai.

by pink-promise on Deviantart

aku malu.
aku tersipu.

wahai Tuhan,
jagalah aku, kuatkan aku.
jangan biarkan aku, kurangkan imannya.
tabahkanlah aku untuk mendidiknya.
untuk hari hari, yang seterusnya.

banyak lagi,
gusar di hati,
panjatkan kepada Ilahi,
kerana apa yang pasti,
Tuhan pasti menanti,
doa dari hambanya yang mati.

ayuh hati,
bangkit lagi!
ayuh semangat,
kembali kuat!


**“ mujahid adalah yang berjihad melawan nafsunya dijalan Allah.” 
(diriwayatkan Tirmidzi dari Fudhalah bin ‘Ubaid)

1 comment:

  1. Rasulullah SAW bersabda: “Bersemangatlah untuk memperoleh apa yang bermanfaat bagi mu dan minta tolonglah kepada Allah dan janganlah lemah. Bila menimpa mu sesuatu (dari perkara yang tidak disukai) janganlah engkau berkata: “Seandainya aku melakukan ini nescaya akan begini dan begitu,” akan tetapi katakanlah: “Allah telah menetapkan dan apa yang Dia inginkan Dia akan lakukan,” karena sesungguhnya kalimat ‘seandainya’ itu membuka amalan syaitan.” (HR. Muslim)

    ReplyDelete

i love hits!^^V

blogger analytics